Veelgestelde vragen

 

Onze medewerkers beantwoorden dagelijks allerlei vragen. De vragen die ons vaak gesteld worden, hebben we voor je verzameld in een zogenaamde Lijst met veelgestelde vragen. Zo kun je eerst zelf opzoeken of jouw vraag erbij staat. Vaak vind je snel het antwoord dat je nodig hebt, zonder dat je ons eerst hoeft te bellen. Handig! Staat jouw vraag er niet tussen, dan vind je op deze pagina onze contactgegevens.
 

1. Wat is Kindpakket Rhenen? 
Kindpakket Rhenen is een verzameling van regelingen waarmee jouw gemeente er samen met stichtingen en lokale bedrijven voor zorgt dat kinderen die thuis weinig geld hebben ook gewoon mee kunnen doen. Als jij recht hebt op een kindpakket, kan je met korting of helemaal gratis gebruik maken van het aanbod op onze website.
 

2. Voor wie is Kindpakket Rhenen? 
Kindpakket Rhenen is voor kinderen van 4 tot en met 17 jaar die opgroeien in een gezin met weinig geld en wonen in de gemeente Rhenen. In het kindpakket zitten verschillende regelingen, wat betekent dat het afhankelijk is van bijvoorbeeld je leeftijd waar je precies recht op hebt. De regelingen in Kindpakket Rhenen gelden over het algemeen voor gezinnen met een inkomen vanaf 110% van de bijstandsnorm. Per regeling staat beschreven welke inkomensnorm van toepassing is.


3. Wat zit er in Kindpakket Rhenen?
In het kindpakket zitten allerlei leuke en nuttige spullen en activiteiten. Samen met het Jeugd Sportfonds en Jeugd Cultuurfonds kan je via het kindpakket bijvoorbeeld allerlei sporten beoefenen, muziekles volgen of naar de bioscoop. Daarnaast biedt het kindpakket o.a. een computerregeling, fietsregeling, schoolspullen, schoolreisje, en kleding. Kijk voor meer informatie bij Regelingen.


4. Hoe kan ik het kindpakket aanvragen?
Je ouder(s) of voogd  kunnen het kindpakket voor jou aanvragen. Dat kan via de knop op de Homepagina. Heb je nog broers of zussen die jonger dan 18 jaar? Dan kan het kindpakket ook voor hen worden aangevraagd. Je aanvraag wordt door onze medewerkers gecontroleerd en getoetst. Als jouw aanvraag wordt goedgekeurd, krijgt de ‘hoofdaanvrager’ (je ouder of voogd) een bevestiging per e-mail. Daarin staan de inloggegevens voor het hele gezin. Kinderen van 12 jaar of ouder krijgen hun eigen inloggegevens. Als je aanvraag wordt afgewezen, krijgt de ‘hoofdaanvrager’ ook bericht per e-mail, waarin staat dat je helaas geen recht hebt op het kindpakket.


5. Hoe werkt het gebruik van Kindpakket Rhenen?

Stap 1: Vraag het kindpakket aan voor je kind(eren) of vraag je ouder of voogd om het kindpakket voor jou aan te vragen. Een aanvraag indienen doe je via de knop op de Homepagina.
 

Stap 2: Bij de goedkeuring van de aanvraag ontvang je inloggegevens voor jouw persoonlijke online omgeving binnen Kindpakket Rhenen. Klik rechtsboven op de knop ‘Log in’ om in te loggen. Kinderen van 12 jaar of ouder kunnen met hun eigen gegevens inloggen.


Stap 3: Kies de regeling waar jij gebruik van wilt maken. Kies eerst een hoofdcategorie, kies vervolgens een regeling of activiteit en kies als laatste de aanbieder. Dat kan op de Homepagina. Kinderen van 12 jaar of ouder kunnen zelf regelingen boeken. De ouder/voogd ontvangt altijd bericht en zijn/haar goedkeuring wordt gevraagd om de boeking definitief te maken.

Meer informatie over alle regelingen en activiteiten vind je bij Regelingen.


Stap 4: Wil je een artikel (zoals een rekenmachine, computer of kleding) bestellen? Selecteer bij jouw aanbieder naar keuze de aanbieding waar je gebruik van wilt maken. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van jouw boeking. Let op, omdat je boeking niet bij alle aanbieders automatisch wordt goedgekeurd, kan het soms even duren voordat je de bevestiging krijgt. Ben je 12 jaar of ouder en wil je zelf een boeking plaatsen? Dan moet jouw ouder/voogd altijd akkoord geven om de boeking definitief te maken. Je kunt de status van jouw boeking altijd inzien in jouw persoonlijke account.


Stap 5: Print de bevestiging uit en neem deze mee naar de winkel van de door jouw gekozen aanbieder. Alleen op vertoon van dit bewijs in combinatie met een identiteitsbewijs kun jij je bestelling ophalen. Heb je geen printer? Je mag de bevestiging ook op je telefoon laten zien.


7. Gebruik maken van regelingen via een declaratie 
Je kunt binnen het kindpakket ook gebruik maken van regelingen via de declaratiemogelijkheid. Dat betekent dat je eerst zelf een aankoop doet en de kosten als het ware zelf voorschiet. Dat mag een aankoop zijn bij één van de aangesloten aanbieders, maar ook bij een winkel die niet bij ons bekend is. Vervolgens dien je via de uploadmogelijkheid in jouw persoonlijke account ('Declaratie indienen') je betalingsbewijs (kassabon of factuur) in. Als jouw declaratie wordt goedgekeurd, maken wij het bedrag naar jou over. Let op, alleen een ouder/voogd kan in zijn/haar account een declaratie indienen, kinderen kunnen dat zelf niet.


8. Hoelang duurt het voordat we bericht ontvangen als mijn ouder/voogd een aanvraag heeft ingediend voor het kindpakket? 
Elke aanvraag voor Kindpakket Rhenen wordt zorgvuldig getoetst. Aanvragers krijgen binnen vier weken per e-mail een bevestiging of afwijzing.


9. Ik zou graag de kosten van mijn lidmaatschap van de sportvereniging willen indienen, kan dat? 
Alle sportactiviteiten worden verzorgd door Jeugd Sportfonds. Het aanbod van Jeugd Sportfonds is niet te boeken via deze website. Om in aanmerking te komen voor ondersteuning van het Jeugd Sportfonds, moet een tussenpersoon voor jou een aanvraag indienen. Meer informatie vind je hier. Wanneer je niet in aanmerking komt voor ondersteuning of je budget bij het JSF is al op, dan kun je kosten voor sport declareren uit de Geld-Terug-Regeling Extra.


10. Ik wil graag de kosten van de schilderles indienen bij het Kindpakket, kan dat?
Alle culturele activiteiten worden verzorgd door Jeugd Cultuur Fonds. Het aanbod van Jeugd Cultuur Fonds is niet te boeken via deze website. Om in aanmerking te komen voor ondersteuning van het Jeugd Cultuur Fonds moet een tussenpersoon voor jou een aanvraag indienen. Meer informatie vind je hier.


11. Kan ik de kosten van de schilderles én de lidmaatschapskosten van de sportvereniging beide indienen bij JCF of JSF?
Nee, er kan maximaal één activiteit worden vergoed door Jeugd Cultuurfonds óf door Jeugd Sportfonds.


12. Moet mijn ouder/voogd de kosten van de producten voorschieten?
De kosten voor goederen, diensten of activiteiten die via deze website bij geselecteerde aanbieders worden geboekt, worden rechtstreeks betaald aan de aanbieder. Je hoeft niets zelf te betalen, tenzij je kiest voor de declaratieregeling. Je ouder/voogd moet dan een declaratie indienen via het account.


13. Waar vind ik mijn inloggegevens?
Je ontvangt jouw inloggegevens automatisch per e-mail zodra je aanvraag voor het kindpakket is goedgekeurd. Ben je 12 jaar of ouder? Dan krijg je je eigen inloggegevens en kun je zelf activiteiten boeken. Let op, de inloggegevens voor het hele gezin worden de eerste keer toegestuurd aan de ‘hoofdaanvrager’, dat is meestal een ouder of voogd.


14. Ik weet mijn inloggegevens niet meer, kan ik nieuwe aanvragen? 
Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Weet je (ook) je gebruikersnaam niet meer? Neem dan contact met ons op via 033 30 35 460 of rhenen@minimaregelingen.nl.


15. Hoe kan ik jullie bereiken? 

Stuur ons een bericht
Heb je al een kindpakket? Dan kun je ons via jouw persoonlijke omgeving een bericht sturen. Als je ingelogd bent, ga je naar 'Mijn Overzicht' en klik vervolgens op 'Bericht sturen' (bij het envelopje). Hier kun je je bericht typen en direct versturen naar Bureau Minimaregelingen. Je ontvangt een reactie via e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Bel ons op
Op werkdagen kun je tussen 09:00 en 12:00 uur en tussen 13:00 en 15:00 uur bellen naar 030 30 35 460. Ben je al bekend in ons systeem? Houd dan je BSN bij de hand, dan kunnen we snel jouw gegevens oproepen als dat nodig is.

Stuur ons een e-mail
Je kunt een e-mail sturen naar rhenen@minimaregelingen.nl. Houd er rekening mee dat we ons best doen om iedereen zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Het lukt ons helaas niet altijd om dezelfde dag nog op jouw e-mail te reageren. Heb je direct een reactie nodig? Kies er dan voor om ons te bellen.


16. Ik ben in een winkel geweest waar ik nog geen boeking kan plaatsen omdat ze nog geen aanbieder zijn, mijn ouder/voogd kan het bedrag ook niet voorschieten, wat nu?
De mogelijkheden om gebruik te maken van het kindpakket is door een boeking te plaatsen bij een bij ons bekende aanbieder of via de declaratiemogelijkheid. Je ouder/voogd kan er dan voor kiezen om de kosten over te laten maken naar een ander bankrekeningnummer, bijvoorbeeld die van de winkel van jouw keuze. Je ouder/voogd zal dit moeten bespreken met de winkel.


17. Mijn ouder/voogd heeft een aanvraag toegewezen van de Geld- Terug-Regeling, heb ik dan ook recht op het Kindpakket?
Ja, het kindpakket is een aanvulling op het minimabeleid van de Gemeente Rhenen.


18. Mag ik ook schoolboeken kopen van de regeling schoolspullen?
Nee, er mogen geen schoolboeken worden aangeschaft via de regeling schoolbenodigdheden. Onder schoolspullen vallen o.a.; agenda, pennen, potloden, etui en schriften. Twijfel je? Neem dan even contact met ons op.


19. Ik heb een computer gezien die duurder is dan het maximale bedrag, wat nu?
Je kunt maximaal € 500,- per gezin (basisschool) of € 350,- per kind (burgklas voortgezet onderwijs) vergoed krijgen van het kindpakket, het resterende bedrag kan worden bijbetaald.

 

Staat jouw vraag er niet tussen, dan vind je op deze pagina onze contactgegevens.